Friday, September 14, 2012

Zemiakové lokše (u nas pagače)

Tak bez tohto jedla si neviem detstvo ani predstavit. Ked nasi robili pagace, my sme si pustali platne (Bony M :) a z gauca sme robili bunker. Neskor som uz mame pomahala s pecenim placiek a nikdy som sa nevedela dockat, kedy uz budu potrete maslom, aby sme mohli zacat jest. Vzdy sa cakalo do poslednej placky, lebo u nas sa setky pagace potreli maslom, poukladali na kopu, ktora sa rozkrajala ako torta. Kazdy dostal vlastny trojuholnik a jedol. Rukami. Zapijali sme lipovym cajom, z vlastnorucne nazbieranych kvetov. 
Este aj teraz ma niekedy pagace cakaju po prichode domov, v nocnych hodinach a neodolam :) Kym ja sedim vo vlaku, mamka vari.

Co porebujeme?
  • 750 gr uvarených pretlačených zemiakov
  • soľ
  • 200 gr hladkej múky
  • maslo na pomastenie
Mnozstvo muky sa samozrejme moze menit. Cesto musi byt formovatelne.
 
Zemiaky uvaríme v osolenej vode, pretlačíme (najlepšie večer predtým ako chceme robiť). Zemiaky musia byť dobré vychladené. Zemiaky v hrnci rozkrájam na kocky cca 5 x 5 cm a postrúham na drobnom strúhadle (alebo môžeš znovu pretlačiť). Do zemiakov pridáme múku a zamiesime hladké cesto. Z cesta urobíme šúľok, pokrájame ho na väčšie kúsky, každý kúsok na doske posypanej múkou rozvaľkáme na placku a na rozohriatej teflonovej panvici (bez masti) upečieme z oboch strán. 
Cim viac zemiakov, tym viac chutne. Upečené pomastíme prepraženým maslom. 


Dobrú chuť!

PS: U nas vzdy boli pagače pagače. To, ze pagače su lokše a pagáče sú pagáče, som sa dozvedela az v nasom velkomeste. Ale pre mňa budú vždy domáce nakrájané a maslom potreté pagače pagače.

No comments:

Post a Comment