Sunday, October 28, 2012

Sipkovy (ne)caj

Minulu zimu mi maminka poradila pit sipkovy vyluh. Pili sme ho celu zimu a zacali opat, ked sa po teplom pocasi zacalo ochladzovat a prichadzali prve virozy, nadchy.

Kniha, ktoru mam tiez od mamky, pise:
Ruza sipova - hodnota obsahovych latok sipok je v rastlinnej risi ojedinela. Na 100 g plodov obsahuju az 1 200 mg vitaminu C, pritom dalsie dobre zdroje, ako su cierne ribezle, rakytnik, kapusta alebo citrusove ovocie, nedosahuju ani polovicu tejto hodnoty. Podobne je to v pripade vitaminov A, skupiny B, P, K, horcika a dalsich latok. Takato prirodna celaskonova bomba preto pomaha pri vsetkych chorobach. Najviac sa to prejavuje pri chripke, nachladnuti, cievnych ochoreniach, pardentoze, zlej zrazanlivosti krvi a na celkovom posilneni organizu.

Za nas mozem povedat len to, ze odkedy to pravidelne pijeme, sa nam tie masove zloby vyhybaju (klop klop klop;-).



Sipky sme minulu zimu kupovali, teraz mame domace zasoby, ktore moji aktivni rodici vlastnorucne nazbierali, v susicke nasusili.

Tak, co s tym?
Kazdy vecer (medzi 20-22:00) rozdrvim plody sipok ( ja rukou, ale vam neodporucam :). Cca dve polievkove lyzice. Vlozim ich do dzbanu a zalejem cca 1dc vody. Rano po 7:00 dolejem dalsiu vodu do litra. Cez sitko prefiltrujem, nalejem do flase a v praci vypijem. Nesladim, nezohrievam.
Pozor, ak si budete nosit napoj vo flaske, poriadne vyplachujte. Ja som si v tej mojej vyrobila plesen.


No comments:

Post a Comment