Monday, March 25, 2013

Paradajková polievka II. (mix receptov)


Polievka vhodná pre kuchárske embryá. Stačí, keď viete kam sa chuťou chcete dostať. Je to ten druh paradajkovej, ktorá nechuti ako omáčka ku knedliku, ale skôr to, čo sa ponúka Pizza Mizza. Paradajky a bazalka. Ale len podoba, hej? :)
  • Vývar zeleninový (Kym som si chystala komponenty na polievku, urobila som si rychlovyvar. Stvrtky cibule, aj so supkou, som do cierna oprazila v hrnci. Pridala na tenke platky naskrabanu korenovu zeleninu, co chladnicka dala a zaliala horucou vodou. Tie platky som vyrobila skrabkou na zemiaky. Pridala som zopar susenych kub a varila..). Odporucam clanok na temu zeleninovy vyvar hiiir.
  • 1 konzerva krájaných paradajok s bylinkami (oregano a bazalka)
  • 1 konzerva krájaných paradajok s bazalkou
  • Paradajkový pretlak (mala som taký v tube, čo sa nevedel rozhodnúť ci je pretlak alebo pyré)
  • Šalotka (mali sme doma dve malé dvoj cibuľky, tak som ich zužitkovala). Keď nič, tak cibuľa.
  • Extra virgin olive oil
  • Cesnak (použila som malé 3ks)
  • Cerstva bazalka - nesetrime
  • Trošku cukru (som mala také 2 malé sáčky ku káve s trstinovým cukrom. Nabudúce vyskúšam med. Jeden paradajkový recept s medom mam vyskúšaný a dobre ;)
  • Prípadne biele pečivo, na zahustenie. Som vlastne ani nepotrebovala, ale keď som už mala žemličku kúpenú, použila som vnútro
  • Dobrovoľne, mozzarella
  • Ak nezabudnete, ako ja, môžete si posypať polievku na tanieri parmezánom.
  • Kto má, môže do polievky pridať aj pyré paradajkové. Nedávala som, lebo to čo mám doma, som sa bála, že pretlačí chuť paradajok.
POSTUP:
Na oleji som najprv robila na drobno nakrájanú šalotku. Pred koncom som pridala na plátky nakrájaný cesnak. Po chvíľke som vytlačila do hrnca ten pretlak, na chvíľku, by sa trošku pripiekol a zavoňal. Medzitým som si otvorila konzervy, vyliala ich obsah do hrnca. Konzervy som ešte vypláchla vodou (ako ma naučila maminka), ktorú som vliala do hrnca.
Keďže som teda nemala vývar, nabudúce si skúsim vyrobiť, tak som šupla tie "populárne" potraviny - bujón&vegetu. Pridala som konárik bazalky, ktorý som po čase vybrala, lebo sa mi zdalo, že z tej stonky prešla do polievky taká nechutná štipľavá príchuť. Nabudúce šupnem bez nohy, iba lístky. V priebehu som tam ešte dala cukor, soľ (malo) a čierne korenie. A dala som aj ten chléb, aby sa nepovedalo. Ale ináč by mi tam asi ani nechýbal. Chcela som vyskúšať.  Ale viem, si predstaviť, že ak by ta polievka bola poredšia, pridala by som tam za kúsok.
Tuším, že všetko. Varila som a ochutnávala, kým polievka nemala hutnejšiu konzistenciu a chuť. Tí čo majú radšej sladšiu chuť a paradajky neboli dostatočne sladké, môžu si ešte osladiť cukridlom. Ja mám doma konzumenta z mužského rodu, tak som to s cukrením nepreháňala.
Zato, pri servírovaní som nešetrila natrhanou čerstvou bazalkou, prevonia a prechutí sústo na lyžičke. Do taniera som ešte nakrájala na malé kocky mozzarellu. A trosku parmezánu na vrch, alebo nie :)

Poznámka na záver: Na paradajkách nešetriť, myslím pri výbere. Paradajky robia polievku. Údajne nejaké Mutti, že sú fajne, ale v potravinách nemali. Som rada, že sa mi ušla bazalka.Aj by som napísala, čo som dala ja, ale obaly sú už v smetiaku, ta nabudúce.
Idem si zohriať tú moju a spoločne si poprajeme dobrú chuť ;)

No comments:

Post a Comment